Annyeonghaseyo! Welcome to my little tangle tale. After u view my blog, dont forget to follow me ya! Credit ur link too. Leave ur comment before leave !

20 October 2011

Am I The Lucky One?

Assalamualaikum and salam sejahtera. Hows u all? Its been a long time right? Hahaha.. Speaking lak Riry nie.
Hmmm.. Whats wrong with my title today?? 'Am I The Lucky One?' ?? Aisshh.. Pelik jew kan? Macam jiwang-jiwang gitu... Hehehe.

This is because I'm supa dupa Happy !!!!!!!! Sapa tau pasal Permata Pintar?? Sapa-sapa tak tau boleh la gi
sini.... Riry have no idea macam mana nak explain kat korang mengenai Permata Pintar nie. Yang pasti Riry layak untuk ke Program Perkhemahan Cuti Sekolah yaang dianjurkan oleh pihak Permata Pintar setelah Riry lulus dua ujian saringan UKM. Korang tak percaya eh??? Nak bukti?? Boleh jew... Tengok ni..


Bila dapat tau berita nie , Riry rasa gembira sangat2. ! Nak jerit je waktu tu.. Hahaha.. Excited sangat2..
Hmmm.... Perkhemahan ni 3 minggu di UKM Bangi, Selangor.Start 20 Nov sampai 13 Dis. Kena fly la untuk gi sana. Nasib baik tiket fly pihak Permata Pintar yang tanggung.. Fuhhh, lega hatiku ini.. hehehe. Tapi perkhemahan ni bukan main2 taw. Kitorang kena kursus... Kursus yang Riry dapat ialah Reka Cipta Lanjutan ( Advanced Invention ) .
Erk?? Pe tu eh?? *muka blurr*.. Kat portal Permata Pintar ni cakap,kursus Advanced Invention ni mengajar pelajar bagaimana untuk menjadi perekacipta. Pelajar akan mempelajari perekacipta-perekacipta yang lalu daripada Leonardo da Vinci ke Thomas Edison dan Virginia Apgar. Pelajar akan membuat kajian mengenai perekacipta-perekacipta ini untuk merekacipta Inventor trading cards yang akan digunakan untuk mencipta satu board game yang baru dan unik. Pelajar akan belajar bagaimana untuk mencetus ilham (brainstorm ideas), menamakan ciptaan mereka, membuat litar elektrik yang mudah, and membentangkan serta mempromosi ciptaan mereka. Melalui kursus ini, pelajar akan challenged untuk berfikir di luar daripada kotak minda mereka, merekacipta jambatan yang diperbuat daripada straw, merekacipta makanan ringan atau manisan baru, membina sebuah hovercraft dan catapult. Di akhir kursus, pelajar telahpun mencipta satu prototype atau model ciptaan mereka sendiri yang unik, dan merekacipta satu papan pameran untuk membuat demonstrasi ciptaan mereka dan apa yang telah mereka pelajari di dalam kursus ini kepada rakan, pelajar PERMATApintar yang lain dan ibubapa.
Adussshhhh ... Kena merekacipta pulak daaa... Dahlah Riry ni kurang minat subjek Kemahiran Hidup. ( pe hubungannya sih sama advanced invention ni? hehe )
Whatever laa.. Insyallah Riry akan buat sebaik mungkin semasa menjalani kursus ni..
Riry Hwaiting !!!


p/s, nak kena study gak sikit2 pasal pereka-pereka cipta yang telah disebutkan diatas tu.. adussshhh...




No comments:

Copyright By Riry Aiyumi